سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جایگاه تبلیغات کلیکی در دیجیتال مارکتینگ

 تبلیغات اینترنتی، بازاریابی مستقیم با استفاده از ابزارهای دیجیتال، وبلاگ نویسی، نشر دیجیتال اخبار کسب و کار، سئو، شبکه های اجتماعی، پادکست‌ها و سایر روش‌های تولید محتوا از جمله بحث‌هایی هستند که در این کتاب مطرح شده‌اند.

البته نباید انتظار داشته باشید که خواندن این کتاب، شما را شگفت‌زده کند یا در هر صفحه با نکته‌ی جدیدی مواجه شوید. اما می‌توان گفت ویژگی این کتاب، نظم دادن به ذهن خواننده در زمینه دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌های  زیر مجموعه‌ی آن و نیز جایگاه بازاریابی دیجیتال در فضای کسب و کارهای امروزی است و اگر به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده هستید،‌ احتمالاً می‌تواند شما را راضی کند.

 

تبلیغ دیجیتال و تبلیغات کلیکی

آموزش دیجیتال مارکتینگ از ابعاد مختلفی تشکیل می‌شود که در اینجا به تبلیغات کلیکی اشاره می‌کنیم. تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغ هستند که تحت عنوان ppc    نیز شناخته می‌شود. نام این تبلیغات در واقع از روش پرداخت آن گرفته شده است. شما با اجرای تبلیغات کلیکی تنها به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ انجام می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. از این جهت این تبلیغ‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود، زیرا تبلیغ شما ممکن است در جایگاه‌های مختلفی نمایش داده شود و افراد زیادی آن را ببینند. اما شما قرار نیست به ازای نمایش تبلیغ خود هزینه پرداخت کنید، بلکه اگر 10هزار نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند، شما هزینه‌ی آن را می‌پردازید.

 

دو شیوه‌ی رایج برای تبلیغات کلیکی

از میان انواع روش های تبلیغ کلیکی، دو روش بیشتر از بقیه به‌کار گرفته می‌شوند:

 

  • تبلیغ در موتورهای جستجو
  • تبلیغ در پلتفرم های توزیع و نمایش تبلیغ

 

تبلیغ در موتورهای جستجو در واقع زیرمجموعه‌ی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) محسوب می‌شود.

روش دوم برای تبلیغ کلیکی این است که به سراغ شبکه های توزیع و نمایش تبلیغ بروید.

 

یکی از انواع تبلیغ‌های کلیکی

در تبلیغات کلیکی تلگرام لینک کانال و یا سایت شما در پست قرار می‌گیرد، در این حالت تنها زمانی هزینه تبلیغات از شما کسر خواهد شد که یک کاربر واقعی و غیرتکراری بر روی لینک شما کلیک کند. تفاوت تبلیغ کلیکی در تلگرام با سایر روشهای تبلیغات تلگرام در نحوه محاسبه هزینه است که بر اساس تعداد کلیک محاسبه می‌شود. این روش تبلیغات موبایلی از نوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر کنترل دقیق نسبت به بازخورد تبلیغ، بابت هزینه صرف شده نرخ مشخصی از بازدیدکننده را در اختیار داشته باشید. موبودید ابداع کننده روش تبلیغات کلیکی تلگرام ، با ارائه پنل کاربری رایگان، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که وضعیت آماری تبلیغات خودتان را پیوسته مشاهده و مدیریت کنید. تعرفه تبلیغات کلیکی تلگرام به این صورت است که هزینه تبلیغ به ازای فقط کلیک بروی لینک محتوای شما محاسبه می‌شود.

 

از تبلیغات کلیکی ارزان چگونه می‌توان کسب درآمد کرد؟

زمانی که بحث کسب درآمد از تبلیغات کلیکی ارزان و یا کسب درآمد از تبلیغات کلیکی تلگرام مطرح می‌شود، دو گزینه پیش روی ما مطرح است:

 

صاحبان کسب و کار یا همان تبلیغ کنندگان

روابط عمومی آنلاین روشی برای تضمین پوشش دهی آنلاین هستش که با استفاده از نشریات دیجیتال، بلاگ‌ها و سایر وب سایت‌های محتوا محور انجام میشه. در واقع روابط عمومی آنلاین با نمونه آفلاین و سنتی اون شباهت زیادی داره. کانال‌هایی که می‌تونین برای روابط عمومی آنلاین از اونها استفاده کنین شامل موارد زیر میشه:

مثلا صحبت با یک ژورنالیست در توییتر رو در نظر بگیرین. اینطوری با استفاده از یک خبرنگار از یک نشریه شناخته شده و معتبر می‌تونین محتوای خوبی رو تولید کنین که به برندینگ شما کمک می‌کنه.

وقتی کسی شرکت شما رو در فضای آنلاین نقد و بررسی می‌کنه، نباید تلاش کنین تا همیشه تمام بررسی‌ها مثبت باشن. نقد و بررسی‌های صادقانه در خصوص شرکت و تعامل شما با رسانه‌هایی که برندتون رو نقد کردن کمک می‌کنه تا برندتون انسانی تر به نظر برسه و پیامتون به شکل قوی تری به مخاطبین ارسال بشه.

 

صاحبان رسانه یا ناشران

ناشران، صاحبان رسانه‌ای هستند که نمایش دهنده تبلیغات هستند که با ایجاد یک محتوای ارزشمند و جذاب می‌توانند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند و باعث افزایش بازدید از سایت خواهند شد. همانطور که گفته شد شما می‌توانید از تبلیغات کلیکی کسب درآمد کنید به شرطی که حتما زیر مجموعه داشته باشید و دوستان خود را به فعالیت در این نوع سایت‌ها تشویق کنید تا از کلیک کردن آن‌ها نیز شما کسب درآمد کنید.

 

  نتیجه

همان‌طور که بیان شد، تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات در فضای آنلاین و از ضروری‌ترین بخش‌ها برای راه‌اندازی یک کمپین‌ بازاریابی دیجیتال موفق و کامل محسوب می‌شود. تبلیغات کلیکی  یک روش عالی برای دسترسی سریع به مشتریان احتمالی و ترویج محصولات و خدمات به‌شمار می‌رود.

 

منبع:

neilpatel