سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع مشتری

مشتری «customer» دسته‌بندی‌های متفاوتی در حوز? بازاریابی دارد. اولین نوع دسته‌بندی‌ها این است که مشتری از محصول یا خدمتی که ما ارائه می‌دهیم راضی بوده است و اگر هر زمان دیگری مجدداً نیاز داشته باشد دوباره از ما خرید می‌کند. البته یک حالت دیگر هم دارد؛ آن هم در شرایطی که هیچ گزین? دیگری غیر از خدمت ما وجود نداشته باشد، مثلاً من اگر بخواهم کبریت بخرم و به سوپر مارکت بروم و تقاضای کبریت کنم، قطعاً کبریت توکلی گزین? اول و آخر من است، چون تنها گزین? موجود در بازار است. در یک حالت دیگر با توجه به بودج? مشتری مشخص می‌شود. مثلاً در تابستان و پاییز 99 اگر 100 میلیون تومان پول داشته باشید و قصد داشته باشید ماشین صفر بخرید تنها گزین? شما پراید است. درمورد حالت اول، تنها کاری که من باید انجام بدهم این است که از مشتریانم اطلاعات داشته باشم، مثل شمار? همراه و ایمیل تا هرازچندگاهی فقط یادآوری نام برندم را برای او داشته باشم؛ ادام? ارتباط معمولاً با سیستم CRM، دایرکت مارکتینگ و پیامک. برای مثال، من خدمتی را که فروخته‌ام و می‌دانم که مخاطبم سالی یک بار به آن نیاز پیدا می‌کند، باید در طول این بازه به بهانه‌های مختلف یک پیامک تبریکی و مناسبتی برایش ارسال کنم. این روش‌ها کمک می‌کنند تا مشتریانمان را همراه خودمان نگه داریم و نام برندمان را برایشان تکرار کنیم. در روش اول باید مطمئن باشیم که خیلی مرتب و منظم محصول ما توزیع ‌شود و سعی کنیم که تولید هزینه‌ها را کاهش دهیم و اجازه ندهیم قیمت محصول ما زیاد بالا برود و قیمت آن متناسب با ارزش ذهنی محصول باقی بماند تا فروش اتفاق بیفتد.

اگر نگاهی به کسب‌وکارهای اطراف خود بیندازید به این موضوع پی می‌برید که فناوری‌های دیجیتال بر اغلب مشاغل سایه انداخته است. اغلب افراد محصولات خود را به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسانند و با استفاده از دنیای هیجان‌انگیز اینترنت درآمدهای میلیاردی به دست می‌آورند. 

به‌دست‌آوردن درآمد از این دنیای پررمزوراز مستلزم تسلط کافی بر بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی، آموزش کامل سئو و ... است که در زیر با آنها آشنا می‌شوید. 

بازاریابی در فضای دیجیتال یکی از راهکارهای جدید برای بازاریابی است. برای یادگیری بازاریابی دیجیتال دوره‌های معتبر را شرکت کنید.